04 april, 2017

Haakpatronen - Pasen

Pasen betekent bij ons thuis verschillende dingen: een stuiterende kleuter die niet kan wachten tot de Paashaas chocolade eieren komt verstoppen (en ze hoopt altijd dat het mooi weer is met Pasen zodat hij ze in de tuin verstopt), vrolijk versierde paastakken die werkelijk propvol gehangen zijn door de kinderen met plastic paaseieren, familie diner bij mijn schoonmoeder en natuurlijk een lekker Paasontbijt mét gekookt eitje van onze eigen kippen.
Natuurlijk kunnen gehaakte paasaccessoires niet ontbreken. Daarom heb ik een aantal leuke patronen voor je opgezocht. Hier komen ze!

Om te beginnen een paar vrolijk versierde kippetjes. Wat vind je van deze eierwarmers? Gratis, engels patroon. Ik vind ze zelf erg leuk!




















Een kuikentje hoort er natuurlijk ook bij! Gratis, nederlands patroon. Zo schattig!





















En van dezelfde ontwerpster ook een lief kuikentje dat nog in het ei zit. Ook dit patroon is gratis en in het nederlands.




















En natuurlijk horen er ook paaseieren bij. Maak ze in één kleur, met streepjes, borduur stipjes of sterretjes of versier ze met een mooi lintje. Het patroon is in het nederlands en gratis.




















Of wat dacht je van deze paaseieren? Lekker vrolijk en kleurig toch? De patronen zijn gratis maar in het engels.

De paashaas mag natuurlijk ook niet ontbreken. Ik vind deze zo schattig! Het patroon is in het engels maar wel gratis.




















En tenslotte een vrolijk mandje om al je gevonden paaseieren in te doen. Gratis patroon, wel in het engels.




















De meeste van deze patronen zou ik zelf haken met katoen. Bijvoorbeeld Schoeller & Stahl "Limone", Scheepjes "Catona" of Alize "Bella".

Ik wens je veel haakplezier en alvast fijne Paasdagen!

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten