18 april, 2017

Haakpatronen - Koningsdag

Nog iets meer dan een week en dan is het weer Koningsdag! Een dag lang feest, oranje boven, vrijmarkten, spelletjes doen en oranje tompoucen eten. Mijn dochters hebben er in ieder geval erg veel zin in.
Om de feestvreugde te verhogen krijgen ze natuurlijk een gehaakte accessoire. Misschien een broche, armbandje of kroontje. Ik heb in ieder geval heel wat leuke patronen voor je gevonden. Veel haakplezier!

Om te beginnen natuurlijk een kroon. Want wat is een koning (of koningin) nu zonder kroon? Gratis, engels patroon.
















Gevolgd door een mooie broche. Je kan hem natuurlijk ook in rood-wit-blauw haken en er wordt ook beschreven hoe je hem vast kunt maken aan een diadeem. Ideaal voor kleine prinsesjes! Gratis, nederlands patroon.




















Of wat dacht je van deze applicatie? Leuk voor op een shirt maar ook als slinger als je er meer haakt. Gratis, nederlands patroon.

















Deze potjes zijn ook erg leuk! Leuk om cadeau te geven aan de gastheer of -vrouw als je met Koningsdag ergens te gast bent. Vul ze dan met Wilhelmina pepermunt! Gratis, nederlands patroon in vier delen.




















Ook leuk: vrolijke armbandjes! Haak er meteen een heleboel om te verkopen op de vrijmarkt. Gratis, nederlands patroon.
















En natuurlijk hoort er een echte, lekkere oranje tompouce bij. Het patroon is gratis en in het nederlands en je krijgt er meteen een patroon voor een rookworst bij!





















Zelf zou ik al deze patronen haken met katoen. Bijvoorbeeld Schoeller & Stahl "Limone", Scheepjes "Catona" of Alize "Bella".

Ik wens je veel haakplezier en alvast een fijne Koningsdag!

Marjolein

4 opmerkingen:

  1. Goede ideeën voor koningsdag. Toen we nog koninginnendag hadden maakte ik vaak iets. Sinds we koningsdag hebben, maak ik geen koningsdagversiering. Geen idee waarom. De potjes zin er wel aantrekkelijk uit. Wie weet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeën voor Koningsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even een vraag die oranje tompoes staat gratis patroon maar die kan ik niet vinden die zal ik zograag willen maken ik hoop op antwoordt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even een vraag die oranje tompoes staat gratis patroon maar die kan ik niet vinden die zal ik zograag willen maken ik hoop op antwoordt

    BeantwoordenVerwijderen