30 mei, 2017

Haakpatronen - vaderdag

Als er iemand is waarvoor ik het lastig vind om iets leuks te haken dan is het wel mijn man. De meeste patronen die ik ken en leuk vind zijn van sjaals, stola´s omslagdoeken, kussens, tasjes of iets met bloemen. En geloof me, daar wordt mijn man niet echt blij van. En omdat er vast wel meer haaksters zijn met dit probleem ben ik op zoek gegaan naar haakpatronen voor mannen. Het was niet makkelijk maar ik heb een aantal leuke gevonden!

Als eerste een stoere mannensjaal. Het gaat hopelijk nog een tijdje duren voor hij hem nodig heeft maar dan ligt hij alvast voor hem klaar! Gratis, nederlands patroon. Perfect voor bijvoorbeeld "Bravo Denim".




















En als je dan toch bezig bent, haak er dan meteen een stoere beanie bij! Ook weer een gratis, nederlands patroon.




















Dit vind ik ook een gaaf idee! Onderzetters van leer (of nepleer of stevige stof als canvas, zolang het maar stoer is!) en dan een gehaakt randje er aan. Maak een hele stapel in zijn lievelingskleuren. Het haken zou ik doen met een mooi katoengaren als "Catona", "Durable" of "Limone". Gratis, engels patroon.




















Heb je een man of vader die dol is op de muppets én een bril draagt? Haak dan een brilhouder voor op zijn nachtkastje van zijn favoriete muppet. Ik vind ze enig! Gratis, engelstalige patronen. Haak ze bijvoorbeeld met "Cotton Time" of "Soft Fun".




















En als laatste kwam ik deze tegen op het www, een riemhouder! Perfect voor mannen met veel verschillende broekriemen. Erg leuk om het gezicht te personaliseren! Gratis, engels patroon. Je moet alleen wel even lid worden van de site (gratis!). Gebruik "Durable""Catona" of "Limone" katoen.




















En, zit er iets voor jouw man en/of vader bij?

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten