26 april, 2014

Tada! - Moss Lace Shawl

In een eerder bericht vertelde ik al dat ik voor de Handwerkbeurs in Zwolle afgelopen februari heel veel voorbeelden heb gehaakt. Deze shawl is daar één van.
 











Ik haakte deze shawl met "Java" van OnLine, een mooie mix van katoen met viscose. "Java" is een heerlijk soepel garen dat door de toegevoegde viscosedraad een prachtige glans heeft. Door het katoen is het garen niet alleen sterk en ademend, maar neemt het ook prima vocht op. Daardoor is het onder andere perfect voor het maken van zomerse topjes maar ook voor omslagdoeken en sjaals.
De draad is mooi dun, glad en ondanks dat het heel soepel is ook een beetje "stijfjes". Ik moest er dan ook heel even aan wennen maar daarna haakte ik het supersnel weg. Ik gebruikte een haaknaald van 4 mm wat voor dit garen relatief dik is. Doordat het garen wat stijver is, blijft het wel heel mooi in model en dat is erg prettig met een kantpatroon als dit. Het laat zich echt uitstekend opspannen.



















Het patroon bestaat uit twee verschillende kantgedeeltes en een mooie rand. Het haakte prettig en het resultaat vind ik erg mooi. Ik ben er erg tevreden over en de shawl oogstte dan ook veel bewonderende blikken tijdens de beurs!



















Het patroon
Het patroon heet "Moss Lace Shawl" en is ontworpen door Barbara. Je kan het hier vinden op Ravelry en hier op haar eigen blog.

Het garen
OnLine "Java"
Samenstelling: 67% katoen - 33% viscose
Gewicht per bol: 50 gram
Looplengte: 158 meter
Haaknaald: 2,5 - 3,5
Wasvoorschrift: machinewas tot 40 graden Celsius
Ik gebruikte 110 gram van kleur 061 Turquoise


4 opmerkingen:

  1. Erg mooi patroon, ben benieuwd of het om te zetten zou zijn in model stola/langwerpig. Hij is nl. Echt P R A C H T I G!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een mooi patroon! Of het te vertalen is naar iets anders durf ik je niet te zeggen. Misschien kan de ontwerpster je daar antwoord op geven.

      Verwijderen
  2. Dank je wel voor je review van mijn patroon! Hij is supermooi geworden!!
    Groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en graag gedaan! Ik ben er zelf ook erg blij mee.

      Verwijderen