19 april, 2014

Diving In! - breien

Hoewel haken het grootste deel van mijn tijd inneemt en ik het met ontzettend veel plezier doe, vind ik het soms erg prettig om even iets anders te doen. Omdat ik ondanks mijn ergonomische haaknaalden soms tóch last krijg van mijn polsen, wissel ik het haken zo nu en dan af met breien. Toch iets met garens maar nét even anders. En daarom dook ik gisteren eens in mijn voorraad garens en viste een héééél oud bolletje sokkengaren van Opal op. Samen met een naturelkleurige bol sokkengaren (ook van Opal trouwens) ga ik daar een shawl van breien volgens het "Diving In Recipe". Het patroon of "recept" zoals de schrijfster het zelf noemt vind je - uiteraard - op Ravelry.

Het is een gratis patroon en je breit alleen rechte steken, er is geen averechte steek in zicht! Heerlijk dus om 's avonds voor de tv te doen. Daarbij vind ik de ribbeltjes gewoon leuk.

Het was even wennen want ik heb al een tijdje niet meer gebreid en het is de eerste keer dat ik vanaf een Engelstalig patroon ga breien maar gisteravond ben ik begonnen. Het zal wel even duren voor hij af is omdat ik niet dagelijks brei maar ik zal zeker zo af en toe mijn vorderingen hier laten zien.

Doe jij ook nog iets anders naast haken? Ik ben benieuwd!

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Ook ik haak erg veel, maar vindt het ook fijn om tussendoor wat te
    breien en door het meedoen met het randje per week is het ook
    leuk om weer eens wat dingen te borduren.
    Je hebt een leuk breipatroon gekozen, simpel breien,
    maar met een leuk effect.
    Veel plezier met je bezigheden en fijne Pasen.
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Betsy! Ik ben tijdens het breien van dit patroon ook aan het leren hoe continental breien gaat. Ik moet zeggen: het heeft wel wat weg van haken en het gaat me steeds makkelijker af!

    BeantwoordenVerwijderen