02 mei, 2017

Haakpatronen - moederdag

Nog even en dan is het moederdag. De dag waarop we onze moeders in het zonnetje zetten en hopelijk zelf ook in het zonnetje gezet worden door onze eigen kinderen ;)
Moet jij ook ieder jaar weer flink nadenken over wat je je moeder zou kunnen geven? Als ze iemand is die zelfgemaakte kadootjes kan waarderen, is het misschien leuk om dit jaar iets voor haar te haken. Hieronder een paar ideetjes.

Boekenlegger
Als ze van lezen houdt is een boekenlegger misschien een leuk idee. In mijn boek "Kransen haken" staan er een aantal maar ook deze boekenlegger is erg leuk. Het kooppatroon vind je hier. Mijn boek koop je onder andere hier.

Patroon van
the Curio Craft Room
Patroon uit mijn boek
"Kransen haken"














Sleutelhanger
Of haak een lieve sleutelhanger in de vorm van een hartje. Het gratis nederlandse patroon vind je hier.




















Hartjesshawl
Als je wat meer tijd hebt, haak dan deze lieve hartjesshawl! Ik vind hem enig. Gebruik er dan meteen een wat luxer garen voor dan wordt hij helemaal onweerstaanbaar. Het gratis engelse patroon vind je hier.




















Kantshawl
Of deze... schitterend! Ik denk dat je dit gratis patroon heel goed kan maken met het garen "Java" van ONline. Die is overigens in de uitverkoop...




















Lief boeketje
En welke moeder houdt er nu niet van bloemen? Zeker als ze zelfgehaakt zijn. Ik vind deze bloemetjes zo lief en ze zien er niet al te moeilijk uit. Haak er een paar en doe ze in een klein vaasje en je hebt een mooi kadootje. Het patroon is overigens in het engels en gratis.




















Wat je ook maakt en hoe je de dag ook viert, ik wens je nu alvast een fijne Moederdag!

Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Prachtig die kantshawl!
    Hoeveel bollen Java denk je dat je daarvoor nodig bent?

    Groeten, Cecile

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Cecile, ik heb bij het patroon gekeken maar daar staat helaas niet aangegeven hoeveel garen er nodig is. Nu is het ook een patroon dat je zo groot kan maken als je zelf wilt. Ik heb eens een kantsjaaltje gehaakt met Java en daar had ik iets meer als 2 bollen voor nodig. Het is alleen wel een klein sjaaltje geworden. Ik denk dat je met 4 of 5 bollen al een heel eind komt!
      Marjolein

      Verwijderen
  2. Hoi, het patroon vd kantsjaal kan ik niet vinden en ik wil hem zo graag maken. Kijk ik daar nu over of kan iemand me de link geven aub? Alvast dank!

    BeantwoordenVerwijderen