10 april, 2016

Tada! - square

Een hele tijd geleden haakte ik deze granny square. Ik kwam hem weer tegen toen ik van de week een la opruimde waar allerlei gehaakte dingetjes in lagen. Toen ik op mijn blog keek of ik hem al eens had laten zien, bleek dat hij het blog nooit gehaald had. En dat is jammer want hij was erg leuk om te haken en zeker de moeite waard om te laten zien.

Het patroon bestaat uit verschillende technieken waardoor het interessant en afwisselend is om te haken. Naast standaard steken haak je ook bobbles, gebruik je de overlay techniek en ook surface crochet. Gaan je oren nu klapperen van al die engelse termen? Geen zorgen, binnenkort leg ik in een aparte blogpost uit wat deze termen betekenen en geef ik meer voorbeelden van deze technieken.



Ik haakte dit vierkantje met een merino garen dat helaas uit de handel is. Een heerlijk zacht garen dat lekker warm is en daardoor perfect voor een deken. Ik heb niet genoeg van het garen over om er een hele deken mee te maken maar misschien dat ik er ooit wat kleine grannies om heen haak of een paar simpele randen zodat het groot genoeg wordt voor een kussentje. Want ik vind het eigenlijk zonde om hem in een laatje te laten liggen! De afmeting zoals hij nu is, is 21 x 21 centimeter.

Het gratis engelstalige patroon vind je op Ravelry. Als alternatief garen kan je Scheepjes "Softfun" of Schachenmayr "Universa" gebruiken maar ook in katoen wordt hij natuurlijk prachtig.

Marjolein

1 opmerking:

  1. Mooi square! Ik ken niet alle technieken die je noemt. Ben benieuwd naar je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen