18 januari, 2016

Tada! - kleutervestje

Met dit koude weer kon mijn kleuterdochter wel een extra laagje gebruiken dus haakte ik een vestje. Ik gebruikte hier voor het prachtige garen "Mille Colori Baby" van Lang Yarns.

























Wat een heerlijk garen! Het is een 100% merinowol die geverfd is in prachtige kleurcombinaties. Het is heerlijk zacht, enkeldraads en - heel handig voor kinderkleding - het kan in de wasmachine gewassen worden. Het wasadvies is 30 graden maar zelf was ik het voorzichtig met een wolprogramma.

























Ik haakte het vestje met 1,5 bol met haaknaald 3,5. Mijn dochter zit op het moment tussen maat 104 en 110 en past het vestje makkelijk. Het patroon van het vestje is gratis en in het Nederlands.



















Nog even wat handige weetjes over het garen:

Samenstelling: 100% merino
Gewicht per bol: 50 gram
Looplengte: 190 meter
Naald: 2,5 - 3,5 mm
Wasvoorschrift: machinewasbaar op 30 graden maar ik adviseer een wolprogramma


Marjolein

5 opmerkingen: