30 december, 2015

CAL 2015 - roze deken AF!

En toen ineens was hij af: de roze deken, de multi color, de deken van katoen.






















De toeren werden langer en langer, soms deed ik wel 3 avonden over 1 rand.

























Zeker de rand met driehoekjes en de balletjesrand duurden lang.



















Ik heb wel iets veranderd aan de balletjesrand. In plaats van tussen iedere stokjesgroep een balletje te haken, sloeg ik telkens twee groepjes over. Zo krijg je de helft van de balletjes en daardoor meer ruimte er tussen. Zelf vind ik dat mooier.
En nu mag hij lekker gebruikt worden op de bank.



















Wat interessante weetjes:

Afmeting: 165 x 165 centimeter
Gewicht: 1,8 kilo
Hoeveelheid garen: 36 bollen Durable "Coral"
Aantal meters: 4500 meter

Het was een leuke deken om aan te werken, Jolanda en Tertia bedankt voor het schrijven van het patroon! Nu nog tijd vinden om de blauwe deken af te maken. Wie weet in het nieuwe jaar!

Marjolein

5 opmerkingen:

  1. Wat is-ie mooi geworden! Prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden! Ik denk dat de bolletjes zo inderdaad veel beter uitkomen.
    Fijne jaarwisseling!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een klus! Gefeliciteerd met je volharding ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marjolein,
    Je deken is prachtig!Respect!groetjes Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen