20 november, 2015

Tada! - Stone Washed trui

Begin september liet ik in dit bericht een mooie trui van Scheepjes Stone Washed zien ter inspiratie. Ik vond het een super leuk patroon en ben meteen aan de haak gegaan.

























Ik heb alleen wel andere kleuren gebruikt. Van onder naar boven zijn dat:

- 805 Blue Apatite
- 815 Green Agate
- 813 Amazonite
- 814 Crystal Quartz
- 819 New Jade
- 806 Canada Jade

























Van de eerste vijf kleuren had ik 3 bollen nodig en van de laatste twee kleuren 2 bollen. Ik haakte de grootste maat met haaknaald 3 mm. Achteraf vond ik het jammer dat ik niet een halve maat groter had genomen. Je moet dan even uitdokteren hoe je uitkomt met de stekenverhouding, maar de trui wordt er wel iets soepeler van.

Schoudernaad

























Het patroon vond ik niet zo goed geschreven. Het is vrij summier qua uitleg en zeker voor de mouwen had het uitgebreider mogen zijn. Ik heb echt moeten puzzelen hoe ik binnen het zigzagpatroon moest meerderen want daar staat niets over geschreven. Het zigzagpatroon zelf is niet moeilijk, het is meer de beschrijving van het meerderen en minderen waar dit patroon wat mij betreft de plank een beetje mis slaat.

De halsrand is afgewerkt met een toer stokjes

























Het uiteindelijke resultaat is echter super. De trui is lekker warm en zit erg lekker. Dus als je van een uitdaging houdt is deze trui echt een aanrader!

 Het gratis patroon is van Scheepjes en vind je hier.

4 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden. Je gepuzzel is in ieder geval niet voor niets geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige trui in een mooie kleurcombinatie. Zo te lezen is dit een patroon voor mensen met haakervaring. Goed dat jij ons even bijpraat over wat jemist in het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen