08 maart, 2014

Tada! - Neat Ripple Blanket

Begin november ben ik begonnen aan een deken voor mijn oudste dochter. Ze heeft zelf het patroon (de Neat Ripple Blanket van Lucie van Attic24) en de kleuren uitgezocht en vol goede moed begon ik aan de deken die 1.40 x 1.80 m. moest worden. Het was de eerste keer dat ik met Stylecraft Special DK garen ging haken en ik was in het begin een beetje sceptisch. Een 100% acryl garen? Wat moest dat worden.... Maar ik moet zeggen dat ik blij verrast werd door dit garen. Het voelt zacht aan, glijdt goed over de haaknaald, splijt niet en "zweet" ook niet al te erg in mijn handen. Dát had ik wel anders meegemaakt met andere acryl garens!



















De deken groeide en groeide en ik had uitgerekend dat als ik in dat tempo door zou gaan, de deken nét voor Kerst klaar zou moeten zijn. Dat is helaas niet gelukt. Er kwam namelijk nogal onverwacht (voor mij) een beurs tussendoor waar aardig wat voorbeelden voor gemaakt moesten worden. En tja, ik kan mijn tijd maar één keer gebruiken dus de deken werd in de wacht gezet.























Gelukkig begreep mijn dochter dit maar al te goed en vond ze het niet erg. Maar zodra de beurs geweest was, de voorraad weer geteld en aangevuld en de winkel weer helemaal op orde heb ik de deken weer opgepakt met het voornemen alleen aan haar deken te werken tot hij af was en aan niets anders. Ze had ten slotte al lang genoeg gewacht!
En nu is hij af en ligt hij op haar bed. Ze is er helemaal gelukkig mee en kruipt er vanavond met veel plezier onder.




















Ik zal hem nog missen, de deken in regenboogkleuren die soms zo fel zijn dat ik bijna een zonnebril nodig had. En hij lag 's avonds zo lekker warm over mijn benen.






















Uiteindelijk is de deken 1.40 x 2.00 m. geworden, zeven regenbogen lang plus één extra rij rood. Ik heb van iedere kleur 2 bollen van 100 gram gebruikt. Alleen met rood kwam ik niet uit vanwege die extra rij.

























Hebben jullie al eens met Stylecraft Special DK gehaakt? En wat zijn jullie ervaringen met dit garen? Ik ben er benieuwd naar!

Marjolein

1 opmerking:

  1. Hallo Marjolein,

    Ik haak dezelfde deken, ook in Stylecraft DK en ook in 7 kleuren. Ik ben begonnen tijdens de Olympische Spelen in februari en hoop hem vóór Koningsdag af te hebben. Met één kleur per dag moet dat net lukken, ik heb nu ong. 1,40m. af. Mijn ervaringen met het garen zijn dezelfde als die van jou: ik kende acryl van Zeeman en Wibra en was daar niet weg van, maar van Stylecraft wel! Het blijft heerlijk zacht, niet zo stug als de goedkope garens en splijt vrijwel niet! Ik vind het een aanrader!

    Gr.

    Truus

    BeantwoordenVerwijderen