27 mei, 2013

Omslagdoek haken - alle vierkantjes zijn klaar

Inmiddels heb ik alle vierkantjes voor de "Promenade Shawl" gemaakt en ik heb er zelfs 23 extra gemaakt. Het patroon vroeg om 55 vierkantjes maar ik heb twee rijen extra gehaakt omdat het garen wat ik gebruik - SMC Universa - wat "springeriger" is dan de in het patroon gebruikte katoenmix. Daardoor trekt het patroon iets meer in elkaar en wordt de doek kleiner. Met opspannen wordt het patroon uiteraard verder open getrokken, maar dan nog vind ik de doek te klein worden. 

















Het wordt overigens een lekker warme doek! De wol/acryl menging is heerlijk warm. Zodra ik met haken de doek over mijn benen heb liggen, voel ik dat het warmer wordt. Ik denk dat ik hem in de herfst en winter vooral bij mijn bureau ga gebruiken. Mijn werkplek is naast de deur naar onze schuur en vooral in de winter kan het daar behoorlijk fris zijn en dan is een warme doek rond je schouders wel prettig!
Ik ga nu beginnen met het opvullen van de "gaten" bovenaan de doek. Elf driehoekjes moeten daar komen. En op de hoeken een kwart vierkant zodat het echt een driehoek wordt. Als ik zover ben laat ik het weer zien.

Marjolein

1 opmerking: