02 september, 2015

CAL 2015 - week 15 t/m 20

Ik loop een beetje achter met de dekens van de CAL 2015... Nu heb ik daar wel een goede reden voor, maar jammer vind ik het wel.

Nu het haken voor mijn boek bijna klaar is (waarover binnenkort meer), heb ik van de week de dekens maar weer eens gepakt. De laatste maanden haakte ik af en toe een toer, maar niet genoeg naar mijn zin om ze op de foto te zetten en te laten zien. En het inhalen in de vakantie is ook niet helemaal gelukt! Mede door het warme weer want met ruim dertig graden met een deken op schoot zag ik even niet zitten. Maar nu ik toer 20 gehaakt heb, vind ik dat het tijd is om ze weer eens op mijn blog te showen.

Allereerst weer mijn blauwe deken. Vooral de bolletjesrand was bij deze deken een langdurig proces. Alle bolletjes zijn gehaakt met een andere kleur wat betekent dat er héél veel draadjes afgehecht moesten worden:

























Hij wordt enorm! De afmeting is inmiddels 114 x 114 cm en mijn dochters hebben bevestigd dat het een heerlijke deken voor op de bank is. Jammer voor ze want deze deken gaat uiteindelijk op ons bed belanden.

























En dan de gekleurde deken. Hier zijn de bolletjes met één kleur gehaakt wat het proces enorm versnelde:

























Iets kleiner dan de blauwe deken maar inmiddels toch ook al 97 x 97 cm. Ik denk dat deze deken straks op de bank terecht komt. Heerlijk om onder te kruipen als het straks wat kouder wordt.

























Ik haak beide dekens nog steeds volgens de kleurenschema's van Tertia en Jolanda. Wat me opvalt is dat Tertia in haar deken veel meer gebruik maakt van het glittergaren. Mede daardoor zijn de dekens wel gehaakt volgens het zelfde patroon maar toch allebei ontzettend anders. Leuk!

En, ben jij al klaar met je deken(s)?

Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Hey Marjolein,

    Wat een mooie dekens. Ik maak ook de blauwe en loop ook wel een aantal weken achter, mede door tussendoor projecten en nu is school en stage natuurlijk weer begonnen dus het gaat allemaal niet meer zo snel. Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marjolein, jou beide dekens zijn prachtig! En nu dat de avonden kouder worden, haak het heerlijk op schoot. Wat een uitdaging om er gelijk twee te haken. Ik heb aan deze cal niet mee gedaan. Groetjes Marie, Blog, De Gelukkige Naaister.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om de verschillen tussen de dekens te zien en jouw ervaringen te horen. Wat lees ik nu: een boek. Ik ben benieuwd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen