08 augustus, 2017

Haakpatronen - katten

Vandaag is het Internationale Kattendag! Ik ben dol op katten. Zo lang ik me kan herinneren heb ik altijd katten gehad. Eerst thuis bij mijn ouders en toen ik op mezelf ging wonen duurde het niet lang voor de eerste kat kwam. Het werden er zelfs vier... Op dit moment hebben wij twee oude dames van 16 en 14 in huis wonen, tot groot geluk van mijn dochters. Vooral de oudste wordt steeds knuffeliger en klimt regelmatig bij ze op schoot. Maar goed, kattendag dus. Een goede reden om eens wat patronen van en voor katten in het zonnetje te zetten!

Dumpling Kitty
Om te beginnen een makkelijk patroon van een eenvoudig poesje. Ik vind deze zo schattig! Ze lijken me perfect voor kleine handjes, zeker als je de voorpootjes en oogjes er op borduurt. Het gratis patroon is in het Engels. Je moet wel lid zijn van Ravelry (nog geen lid? Doen! Het is gratis en zeer de moeite waard!).
















Kruimel
Of wat dacht je van deze? Ook al zo schattig! Deze leukerds zijn van Stip en Haak, jullie vast wel bekend. Het gratis nederlandse patroon kan je hier vinden.













Cat Cave
Heb je nog wat bollen t-shirt garen liggen en geen idee wat je er van moet maken? Wat dacht je dan van deze Cat Cave? Een heerlijk plekje voor je kat om zich te verstoppen of om in te slapen. Ik vind hem helemaal leuk! Het gratis patroon is in het Engels en is makkelijk te maken, ook voor beginners.















Sweet Kitty Afghan
Misschien heb je geen katten maar ben je er wel dol op. Misschien is deze deken dan wel iets voor jou! Het is een Engels kooppatroon en ik vind hem helemaal super. 




















Poes met kitten
Hou je van mini haken? Dan moet je dit gratis patroon van Grietje Karwietje eens proberen. Het is in het Nederlands en je kan het hier downloaden.

















Crochet Cat
Als laatste dit patroon voor een soort lappenkatten. Heerlijke knuffels of - als je ze in lekker dik garen maakt - fijne knuffelkussens. Het gratis patroon is in het Engels.
















En? Zit er een leuk patroon voor je tussen? Ik ben benieuwd!

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Waarom zijn alle leuke dingen Engels 😡🤬😡🤬

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom Engels😡😡😡😡

    BeantwoordenVerwijderen