29 april, 2017

Dierenkruk haken deel 2 - boekverslag

Vorige week liet ik je het boek "Dierenkruk haken deel 1" van Anja Toonen zien. Vandaag laat ik je "Dierenkruk haken deel 2" zien. Dat ik enthousiast ben over deel 1 kon je vorige week al lezen en ik kan je alvast verklappen dat ook deel 2 helemaal geweldig is! Ik kan eerlijk waar niet zeggen welke van de twee boeken mijn favoriet is. Wat mij betreft zijn ze gelijkwaardig en ze staan dan ook alle twee bij mij in mijn boekenkast.



















Inhoud:
De inhoud is praktisch hetzelfde als die van deel 1. Toch zet ik het hier nog een keer neer voor als je mijn verslag over deel 1 niet gelezen hebt.

Na een kort voorwoord volgt het hoofdstuk "Algemene Tips". Hier worden alle gebruikte termen, afkortingen en symbolen uitgelegd evenals de gebruikte technieken. Daarna komen de gebruikte materialen aan bod.
In het boek wordt gebruik gemaakt van reeds met schuimrubber en stof beklede krukjes. Heb je een krukje zonder zachte zitting dan wordt er in het boek uitgelegd hoe je er zelf een lekker zachte kruk van kan maken met behulp van schuimrubber. (Tip: de in het boek gebruikte krukjes zijn vanaf week 18 verkrijgbaar bij de Haakbaak!).
Vervolgens volgt het patroon voor de hoes voor de kruk, de hoesjes voor de poten van de kruk en het basispatroon voor de kop. Ook wordt uitgelegd hoe je de kop het beste vast zet.
Na een mooie overzichtsfoto van alle krukjes komen vervolgens de patronen voor de verschillende uitvoeringen.
Nederlandstalig, 9 patronen, 93 pagina's, hardcover.
Patronen:
Alle patronen beginnen met een paginagrote foto van het eindresultaat. Op de volgende pagina vind je een lijst met alle gebruikte materialen. De patronen zelf zijn duidelijk beschreven. Ieder onderdeel begint met een gekleurde titel en ieder toernummer begint op een nieuwe regel waardoor het rustig leest en je makkelijk kan terugvinden waar je gebleven bent met haken. De geschreven patronen zijn voorzien van veel begeleidende foto's waardoor alle onderdelen makkelijk te haken en in elkaar te zetten zijn. Vooral de foto's voor het in elkaar zetten zijn erg handig. Ieder patroon wordt ook weer afgesloten met een mooie, grote foto.














Conclusie:
Wil je iets leuks haken voor de kinderkamer? Of als leuk kraamcadeautje? Of gewoon zomaar om neer te zetten in je (hobby)kamer? Of heb je alle patronen uit deel 1 al gehaakt? Dan is dit boek echt iets voor jou! Een groot voordeel is dat de hoes van de kruk af te halen is om te wassen maar je kan natuurlijk ook meerdere dieren  haken en ze regelmatig afwisselen. Zo hoef je niet negen krukjes aan te schaffen om alle dieren te haken.
Ik vind het boek echt geweldig. De leeuw is één van mijn favorieten uit dit deel. Maar ook de olifant vind ik super en mijn jongste dochter is helemaal weg van de dinosaurus. Maar ik ga beginnen met het lieveheersbeestje. Die vind ik zo schattig!




1 opmerking:

  1. Leuk boek en wat zijn de gehaakte exemplaren zo leuk om cadeau te doen!
    Dank je wel voor de extra uitleg.
    Fijn weekend, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen