21 maart, 2017

Haakpatronen - taartjes

Ik ben dol op bakken. Taarten, gebakjes, koekjes het maakt me niet uit, ik vind het allemaal even leuk (en lekker!). Ik doe het graag maar beperk me tot de verjaardagen omdat mijn lijn iets minder blij is met al deze heerlijkheden. Maar ik haak ook graag en gelukkig zijn er heel veel patronen te vinden voor gehaakte taartjes en taarten. Ik blij en ook mijn jongste dochter blij want: wéér een nieuwe taart voor in haar keukentje!

Om te beginnen deze heerlijke Angel Food Cake met aardbeien. Een gratis, engelstalig patroon. Je kan hier twee verschillende taarten mee maken: de ene versie is dicht en opgevuld als speelgoedtaart, de andere versie is een soort doosje waar je van alles in kan verstoppen.




















Speciaal voor mijn oudste dochter: donuts! Ze is dol op deze gefrituurde rondjes met veel te zoete glazuur. Ze krijgt ze dan ook maar heel af en toe zodat het een echte traktatie blijft. Deze gehaakte varianten zijn veel gezonder! Gratis, engelstalig patroon.


















En wat dacht je van deze kersenvlaai? Dit is een taartje waar ik mijn man heel erg gelukkig mee kan maken. Hij is dol op kersen! Ook dit patroon is gratis en in het engels.
















En deze ziet er ook al zo heerlijk uit: een citroentaartje met eiwitschuim bovenop! Gratis engelstalig patroon.


















Of wat dacht je van deze moorkop? Het favoriete gebakje van mijn man. Gratis en in het nederlands.
















En van dezelfde ontwerpster één van mijn favoriete gebakjes: de tompouce. Ook weer gratis en in het nederlands.
















En als laatste de favoriete koekjes van mijn dochters: oreo's! Gratis engelstalig patroon.




















Zelf haak ik deze taarten, gebakjes en koekjes het liefst met katoen zoals Scheepjes "Catona", Schoeller & Stahl "Limone". Maar je kan ze natuurlijk van ieder garen maken dat je zelft wilt. Onthoud wel: hoe dikker het garen hoe groter het eindresultaat!

1 opmerking:

  1. hoi hoi, dat ziet er allemaal heel aantrekkelijk uit. leuk dat je deze patronen wilt delen/laten zien.
    groetjes en veel creativiteit gewenst. Gerda

    BeantwoordenVerwijderen