26 januari, 2017

Sophie's Universe - week 7

Heel lang heeft ze in haar tas liggen wachten tot ik weer tijd had om haar op te pakken. Ik had het te druk met andere haakprojecten waardoor ik haar noodgedwongen onder het hoofdstuk UFO's moest plaatsen (UFO = UnFinished Object). Eerst mijn eerste boek, toen de voorbereidingen en het haken voor mijn tweede boek en nog een aantal andere dingen. Het haken voor boek 2 is nog lang niet klaar, dat gaat zeker nog een half jaar duren maar ik heb nu wel eindelijk weer eens tijd gemaakt voor Sophie. Na bijna 2 jaar heb ik weer een aantal toeren aan haar gehaakt en is deel 7 nu ook af.

Hier is ze dan. Ik heb haar even opgespannen want de randen krullen na dit deel enorm. Het wordt overigens ook aangeraden door de ontwerpster om de deken na deel 7 even te blocken/op te spannen.

























De bovenste felroze toer is de eerste toer van deel 7. De witte bloemetjes zijn roosjes, erg leuk!




















En in de hoeken ontstaat nu een prachtige bloem.




















De kleuren die ik voor deze toeren heb gebruikt zijn de volgende:

Schachenmayr Universa

Toer 54: 136 Pink
Toer 55: 135 Cyclamen
Toer 56 en 57: 148 Lavender
Toer 58: 170 Mint (discontinued)
Toer 59: 102 Cream
Toer 60: 149 Purple
Toer 61: 152 Denim


Het was zo leuk om weer aan deze deken te werken. De kleuren, het garen, het prachtige patroon. Gewoon heerlijk! Maar: nu eerst weer verder haken voor mijn boek. Hoewel.... ik heb zondag uitgeroepen tot Sophie dag. Dus nog een paar dagen wachten dan kan ik weer een paar toeren haken.

Marjolein

Wil je de andere delen ook zien, klik dan op onderstaande links:

Week 1
Week 2 t/m 4
Week 5
Week 6

1 opmerking: