08 juli, 2015

Surface Crochet

Surface crochet oftewel: reliëfhaken. Ontzettend leuk om te doen, prachtige effecten en een mooie techniek om te leren.

Vorig jaar heb ik twee patronen met deze techniek mogen testen voor een geweldig ontwerpster: Tatsiana Kupryianchyk. Op Ravelry kan je haar vinden onder de naam Lilla Björn crochet. Zij is één van die ontwerpsters waarvan ik denk: wauw! Ik wil alles haken wat zij ontwerpt!

Naast granny squares ontwerpt ze onder andere ook armbanden, mandala's en knuffelbeesten. En ze heeft op dit moment een gratis mysterie CAL: Circles of the Sun. Een mooie manier om haar patronen te leren kennen.

Ik mocht de volgende twee patronen voor haar testen:

Dahlia Pillow Cover granny square. Een prachtig vierkant met veel textuur. Ik vond hem superleuk om te maken!
 

























En de Frozen Flowers Pillow Cover granny square. Ook ontzettend leuk om te doen, zeker omdat hier het dikkere surface crochet gecombineerd wordt met luchtige hoeken.

























Ik haakte beide squares met "Universa" van Schachenmayr. Een heerlijk garen voor dit soort projecten!

Ik heb het bij één square per patroon gelaten maar als ik een keer tijd heb, ga er toch meer maken. Misschien maak ik er wel een leuke tas mee, of een kussen...

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten