30 juli, 2014

More Cute Little Animals to Crochet - boekverslag

Een tijdje vertelde ik dat ik het haken heb geleerd door het haken van knuffeldieren. Ondanks het feit dat ik tegenwoordig heel andere dingen haak, vind ik het zo af en toe heerlijk om kleine beestjes te maken. Ze zijn lief, schattig en zo klaar en - nog veel belangrijker - ze zijn zeer gewild bij mijn dochters. In hetzelfde bericht besprak ik het boek "Cute Little Animals", een boekje met patronen voor schattige knuffels. Deze keer zet ik daarom het vervolg op dat boek in de spotlight: "More Cute Little Animals to Crochet".

Inhoud:
Net als zijn voorganger bevat dit boek acht verschillende patronen voor dieren met een heel eigen leven. Ze hebben banen, vrienden en beleven avonturen! Ook in dit boek vind je achterin de gebruikte afkortingen, hoe je het best van kleur wisselt en een aantal borduursteken. Je wordt wel geacht te kunnen haken want er is geen uitleg over de gebruikte haaksteken. Het boek is geschreven in het Engels, gebruikt de Amerikaanse haaktermen en heeft 43 pagina's.






Patronen:
Ieder beestje heeft een eigen karakter wat duidelijk wordt in de verhaaltjes die de patronen begeleiden. Vervolgens wordt ieder onderdeel van de knuffel duidelijk beschreven. Sommige onderdelen worden gemaakt van vilt en de benodigde patroondelen daarvoor staan bij het betreffende patroon. Ook onderdelen als de tak van de vogel en de paddenstoel van de slak staan beschreven. De afwerking wordt duidelijk uitgelegd inclusief het borduren van bijvoorbeeld ogen.














Conclusie:
Als je het eerdere deel al leuk vond, vind je deze waarschijnlijk net zo leuk! Want ook dit boek staat vol met lieve knuffels.
De instructies zijn wederom duidelijk. Omdat er gewerkt wordt met Amerikaanse haaktermen is het wel prettig als je redelijk goed Engels kan lezen. Mocht het toch niet helemaal lukken, kijk dan even bij mijn blogbericht over het omzetten van haaktermen naar het Nederlands.
Al met al een waardig vervolg op zijn voorganger dat zeker een plekje in je haakboekenkast verdient!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten